duminică, 11 decembrie 2011

Dulce de Leche - caramel din lapte

         La inceputul acestei luni Ama, bucatar sef AICI ne-a provocat foarte frumos. Fiecare participant a primit de la ea un link cu alt blog culinar care trebuia frunzarit, trebuia aleasa o reteta si probata. Gasiti detalii pe blogul Amei, AICI.
         Blogul pe care a trebuit sa il frunzaresc eu este al Liei , povesti culinare, care isi merita pe deplin acest titlu deoarece Lia ne povesteste la fiecare reteta origini, cum se serveste, cum se prepara.
         Deoarece suntem aproape de Craciun, m-am gandit sa aleg reteta Dulce de Leche, caramel din lapte mai pe romaneste foarte frumos prezentata de Lia AICI si foarte usor de facut.


         Ingrediente:
  • un litru lapte UHT 3.5 grasime
  • 250 g zahar
  • un varf lingurtita bicarbonat de sodiu
  • putina sare
        Mod de preparare:
        Se pun toate ingredientele intr-o cratita antiaderenta (teflonata) de 3 litri.
          Se pune cratita pe foc potrivit pana se ridica laptele amestecand din cand in cand cu o lingura de lemn ca sa se topeasca mai usor zaharul. Nu va indepartati prea mult de aragaz ca imediat da in foc.
        Se lasa pe foc mic amestecand din cand in cand in jur de 2 ore. Daca il vreti mai caramelizat sau mai consistent puteti depasi cele 2 ore.
  
        Daca sunteti fan ai inghetatei de la McDonald's credeti-ma ca este mai bun decat topingul fierbinte folosit de ei.... Am devorat rapid cateva cupe de inghetata de vanilie.... peste care am turnat Dulce de Leche fierbinte....


   
       Restul de caramel l-am pus intr-un borcan....
        Cand s-a racit...

        am umplut biscuiti.....
       Si abia astept sa il folosesc la unele prajituri facute pentru Craciun, e foarte foarte bun. L-as manca si pe paine mai ceva ca pe nutella.
      Multumesc Ama, datorita provocarii tale am facut aceasta bunatate inspirata de pe blogul Liei!

10 comentarii:

  1. Irina ,

    Ti-a iesit perfect !
    Problema este ca dupa ce-l faci prima data ,faci fixatie . :))
    Iar in combinatie cu inghetata sau iaurt cu fructe de padure ...mmmmm... e Durereeee !

    Te pup .

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Lia. Vezi daca am avut profesora buna.... nu aveam cum sa ratez!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata foarte bine! dulce de leche este dulcele meu preferat :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunãtate, eu sunt capabilã sã il mãnânc gol:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu l-am facut asta vara si a iesit grozav,ca de bun nu mai zic...

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata super! Eu sunt mai comoda si o fac din lapte condensat cumparat de la moldoveni.
    Felicitati! Prezentarea iti lasa gura apa! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Alina. Cum spunea si Lia ... devii dependenta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Laptele de vaca din gospodarie nu e bun, e prea gras si nu iese?

    RăspundețiȘtergere

Daca va place sau nu reteta va rog sa imi spuneti printr-un comentariu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Bucataria Irinei..., AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena